dinsdag 10 mei 2011

Eindelijk!

Eindelijk nog eens een berichtje uit Suriname!

Ja, alles gaat nog steeds goed met ons!
Nee, geen zwangerschappen of geamputeerde voeten meer, dus de op sensatie beluste lezers moet ik bij deze teleurstellen...
Aangezien veel mensen zich al afvroegen hoe het komt dat er al een tijdje niets meer op onze blog is verschenen: sinds onze week vakantie met Herlinde en haar Chinees is het avontuur een beetje stilgevallen...

We hebben het veldwerk voor ons onderzoek ondertussen zo goed als afgerond: morgen gaan we nog een verkavelingsproject bezoeken en dat zal het dan geweest zijn! Ondertussen zitten we zo'n beetje thuis 'opgesloten': alles in een (hopelijk meer dan) deftige bachelorproef verwerken blijkt toch niet zo'n makkelijke klus.

EN... we beseffen dat het afscheid hier veeeeel te snel dichtbij komt. We weigeren zelfs om de dagen af te tellen ;-)
Negeren dat de maand mei begonnen is, lukt ondertussen niet meer, maar in de datum zelf kunnen we nog wel een beetje foefelen ;-)
Toen we Shirley zondag een zelfgemaakt moederdagkaartje hadden gegeven, en ik haar even later zei dat ik haar toch wel ga missen, zei ze: 'ja, want we zijn ondertussen toch al vriendinnen hé, ik ga jullie ook missen'.

En een berichtje voor Sarah: we hebben ondertussen Damaru en Kolonel in levende lijve gezien! Joat joat!


Afwisselend zonnige en regenachtige groetjes,

Kabararo (dame met lange haren = Marit) en Adathokoro (bloem= Silke)
Deze Arowakse (Indianenstam) namen kregen we in Matta en konden we jullie toch niet onthouden hé!

En ook een Arowakse raad voor de mannen: Als je gaat jagen, mag je nooit lachen. Als je op vrouwen gaat jagen, mag je wel lachen. Keep that in mind!

2 opmerkingen:

  1. dag Kabararo en Adathokoro,
    benieuwd wat m'n Chinees van jullie nieuwe namen gaat maken ;-)
    Ik wens jullie veel succes en vooral voldoening toe, bij 't maken van jullie bachelor-proef en ben ervan overtuigd (jullie kennende) dat hij meer dan "deftig" zal zijn!!!
    Maar vergeet ondertussen niet te blijven genieten hé (denk aan de wijze woorden van Natasha)! Wij kijken alvast vol spanning (en stiekem een beetje jaloers) uit naar de foto's en 't verslag van "Brownsberg"...
    Dikke kus en knuffel voor twee 'wijze madammen' (op z'n Gents gezegd) ;-)

    Hoop dat jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo

    Hier nog eens een bericht uit het verre Leke. Ik was zondag blij dat ik even goeiedag kon zeggen via de chat maar je was plots weg. Het is nu niet zolang meer voor het 4 juni is maar als ik het goed begrijp kijken jullie daar niet naar uit. Ik verlang toch al een beetje om je terug te zien. Verder weet ik niet zoveel te vertellen. Nog veel succes met het eindwerk en tot later.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen